Hver gang der viser sig en sky på himlen, tænker jeg, er der mon regn deroppe til mig? Vi har haft en tør vinter og et tørt forår, men man håber jo stadig... I den sidste lille uge har vi haft et meget skiftende vejr, som mine billeder fortæller om. Køligt med sol og flotte cumulus-skyer, blæst og stille, og minsandten om der ikke også var regn til min tørre jord!

Her sidder solsorten og kigger på vejret fra sin gren. Han har reden fuld af unger og kan ikke finde en eneste regnorm i den hårde jord, så vi drømmer begge om vand.

Henad aften når skyggerne bliver lange står æbletræet og lyser med alle sine hvide blomster mod den mørke himmel...

... og solnedgangen er lidt skummel. Man kan se hvordan der hænger et tyndt gardin af regn over fjorden, men det har vi set så tit, og ofte kommer det ikke helt over til os.
Nu håber jeg bare der ikke går en måned mere før den næste regn kommer.



Ja, denne tørre våren har ikke vært bra for plantene. Plantene roper etter vann, men det har ikke kommet noe før nå. 20 mm hos deg er jo supert! Det er vakre bilder du viser av blomstrende epletrær og truende skyer. Tordenvær har vi ikke fått her, men stille fint regn. Vi får være glad for det som har kommet, men jeg skulle gjerne fått mer regn. Denne tørken gjør meg bekymret. Det er jo ikke bare hos oss dette skjer, men i mange andre land også.
SvarSletKlem fra Marit
Ifølge meteorologerne står vi på tærsklen til en super El-Nino og så kan det jo gå helt galt både i år og næste år. Jeg er mest bekymret for vores træer og store buske, for dem vil man helst ikke undvære, og den ægte kastanje ser slet ikke frisk ud desværre. Lige nu må man bare tage dagene som de kommer: en ad gangen. Håber du snart får noget ordentlig regn Marit!
SletHilsner og tak fra Ulla
Ja jeg har både lest og hørt om denne Super El-Nino, og det lover ikke godt for den kommende sommer. Det forstår jeg veldig godt at du er Ulla. Trær vokser sakte og vi vil jo gjerne ha de store. Ja, det må vi bare, og håpe at sommeren blir bedre enn hva ekspertene frykter vil komme. Jeg har så langt fått rundt 25 mm med regn, og det er jeg veldig glad for.
SletKlem fra Marit
Ja, så ligger vi næsten på samme niveau, og der er stadig brug for mere regn hvis vi skal klare den. I dag ønsker jeg dig god 17. maj Marit!
SletSkønne skønne billeder! Og stort til lykke med de 20mm.
SvarSletTusind tak Marie!
SletHilsner fra Ulla
uhu vi har fået 7mm i det forløbne døgn. Men vi er så vanskelige at vi faktisk vil have tør vejr i morgen, for der skal vi sætter partytelt op. Udsat fra i dag.
SvarSletJa det har været nogle flotte himmeler og regnbuer der har været. Det har jo regnet rundt om os uden vi fik andet end lige en snert.
hilsner Gunvor
Ja, det er en konflikt, når man gerne vil have regn til haven og tørvejr til en havefest, men jeg tror du får tørvejr til festen Gunvor:-) Og ellers plejer vi jo ikke at ligge foran jer i regnmængde, men hold da op hvor blev jeg glad for dråberne. Som regel er det os der kan se regnen ligge nord for os, men denne gang var vi heldige. Jeg håber I får en god fest!
SletHilsner fra Ulla
Hej Ulla!
SvarSletPrecis så ser det ut hos oss, tittar jag ut åt ett håll. är det mörka moln, medan solen kan skina åt andra hållet. Förmiddagen var regnig igår, och efter lunch blev det en riktigt härlig dag. Jag tömde regnmätaren och den visade 30mm men då har den varit ute hela maj och jag har inte tömt den förut. Det ser ut som att växterna gillade regnet. De sträcker på sig.
Hälsningar Marika
Ja, det er herligt når man kan se på planterne de nyder regnen, og det flotte vejr har vi åbenbart fået i en stor del af Skandinavien. Vi har ikke fået helt så meget regn, men det hjælper alligevel!
SletHilsner og tak fra Ulla
Godt at det endelig kom. Her har det vært skikkelig vått den siste uken, så det har blitt bra vanning. Når svarttrosten ikke får opp meitemarkene fra jorda, da er det tørt!
SvarSlet/Irene
I hele dette år har jeg målt 120 mm og det er ikke meget på 5 måneder. Vi kan sagtens bruge mere, men jeg er glad for det regn der kom! Solsorten skal jo også have det godt:-)
SletHilsner og tak fra Ulla
Smukke billeder. Du har virkelig fanget det omskiftelige vejr. Tillykke med regnen! :-)
SvarSletTusind tak Sydney!
SletHilsner fra Ulla
Vi har også fået en del regn her de sidste par dage
SvarSletSå mon ikke din solsort først har danset en ordentlig regndans — og på billedet nu sidder og venter tilfreds på resultatet?
Den ser i hvert fald ud som en, der tænker:
“Sådan… det burde være nok til både orm og havefolk
Jamen du har helt ret Tim. Den sad temmelig længe og funderede over tilstanden, så måske har den selv danset regndansen:-) Tillykke med din regn!
SletHilsner fra Ulla
Ja men så var du heldig, vi får heller ikke mange dråber her, men blæsten den får vi, så tørrer det endnu mere. Vi har lige hældt 8 mm af, det er ikke meget, det er nok kommet over en uge. Billederne er meget fine, så kan vi nyde dem.
SvarSletKnus fra Lisbeth
Mange tak Lisbeth! Man lærer efterhånden at blive nøjsom, men håber jo altid på overflod:-)
SletKnus fra Ulla
Hvor er det flotte billeder. Himlen kan have mange forskellige udtryk. Det var godt, skyerne åbnede sig til sidst, så der kom livgivende vand til planterne og til solsorten. Det hjalp sikkert også på dit humør.
SvarSletHilsen Elna
Du kan tro det hjalp på mit humør - og en vis optimisme indfandt sig prompte:-)
SletHilsner og mange tak Elna!
Ulla